خرید نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک
نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک :

  • انگور ازبک معروف به انگور ازبکستان که همانطور از اسمش پیداست بومی ازبکستان میباشد.
  • این رقم به انگور مویز هم معروف است. انگور ازبک رقمی بیدانه و به رنگ سیاه و شکل حبه ها کمی کشیده است.
  • این رقم گران ترین مویز را داراست و به عنوان تازه خوری هم استفاده میشود ولی چون قیمت مویز بالایی دارد داخل بازار کمیاب است.
  • ارسال نهال به تمام نقاط کشور با بسته بندی اصولی بدون هیچ محدودیتی
  • برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نهال با شماره های زیر از طریق تماس – تلگرام – واتساپ و.. در ارتباط باشید :
    ۰۹۰۱۷۶۳۶۱۹۶ – ۰۹۱۵۹۸۲۳۹۰۶ – ۰۹۱۵۹۸۲۴۰۰۵

دنبال خرید نهال هستی؟

مشخصات نهال انگور ازبک

انگورها به دو نوع دانه‌دار یا بی‌دانه تقسیم می‌شوند. میوه نهال انگور ازبک از نوع بی‌دانه و سیاه رنگ است. این انگور در ایران تولید می‌شود و به سایر کشورها صادر می‌گردد. رنگ دانه‌های این انگور بنفش تیره بوده و وزن آنها جدود ۵ گرم است. شکل دانه‌های این انگور بیضی شکل میباشد.

مزیت این نهال این است که در سال اول کاشت به بار می‌نشیند و از این رو برای باغداران محصول مقرون به صرفه‌ای است. از جمله مصارف این میوه تازه خوری، آبغوره، آبمیوه و مویز میتوان اشاره کرد. برای خرید نهال انگور ازبک به نهالستان‌های معتبر مراجعه کنید.

کاشت نهال انگور ازبک (بلک سیدلیس بی دانه)

مانند سایر نهال‌های دیگر، نهال انگور ازبک هم مدرون گودال‌های حفر شده کاشت می‌شود. اندازه حفر این گودال‌ها باید ۵۰*۵۰ باشد و از مقداری فسفر، آهک و کمپوست برای افزایش باروری آن استفاده کنید. زیرا باعث جذب آهن برای رشد نهال ازبک می‌شود.

بهتر است در زمان کاشت، نهال انگور را ۵ سانتی متر بیرون خاک بکارید. زیرا اگر خاک با جوانه تماس داشته باشید، سبب بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی می‌شود. پیش از آبیاری خاک پای نهال را با پا محکم کنید، با اینکار ذرات خاک به هم نزدیک می‌شوند و هوا در خاک نفوذ نمی‌کند. در نتیجه از پوسیدی ریشه جلوگیری می‌گردد.

بهترین فاصله جهت کاشت نهال انگور ازبک

فاصله کاشت یکی از موارد مهمه در کاشت نهال انگور ازبک است. رعایت فاصله باعث می‌شود تا نور خورشیدف آب و خاک مساعد به اندازه کافی به نهال‌ها برسد و رشد مناسبی داشته باشند. خرید نهال انگور ازبک و کاشت آن به شرایط محیطی بستگی دارد.

در حالت کلی باید گفت مناسب‌ترین فاصله کاشت برای زمین‌های مسطح ۳*۳ و برای زمین‌های شیبدار و بادگیر ۴*۴ است.

نیاز سرمایی و گرمایی نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک مانند سایر گونه‌های خود تحمل سرمایی بالا دارد و تا منفی ۱۸ درجه می‌تواند تحمل کند. همچنین تحمل گرمای بالا تا ۴۰ درجه سانتی گراد را نیز دارد.

معمولا در فصل زمستان این درخت به خواب میرود و برای بیدار شدن به دمای بالای ۱۰ درجه نیاز دارد. بیشترین آسیبی که نهال های انگور ازبک می‌تواند ببیند از بادهای شدید فصل زمستان است.

بهترین خاک جهت پرورش نهال‌ های انگور بلک سیدلس

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در رشد مناسب نهال انگور ازبک خاک مناسب است. قبل از خرید نهال انگور ازبک و کاشت آن خاک محل زندگی خود را تست و آماده کنید. بهترین خاک برای کشت نهال انگور خاک های شنی هستند. بطور کلی خاک‌های سبک گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

خاک باید به گونه‌ای باشد که آب به راحتی ورود و خروج کند. جمع شدن خاک در عمق باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. همچنین نباید در سطح خاک بماند که از رسیدن خاک و مواد مغزی به ریشه و عمل فتوسنتز جلوگیری شود. در نهایت به علت نرسیدن آب به برگ‌ها و شاخه‌ها درخت نابود میگردد.

مهم ترین کودها و سم‌ها برای نهال‌های انگور

استفاده از کودها به رشد و نموی هرچه بهتر نهال کمک می‌کند و به محصول آن کیفیت می‌بخشد. برای نهال انگور ازبک سم پاشی و کوددهی تاثیر بسزایی دارد. در حالت کلی مقاومت این نهال در برابر آفات و بیمار‌ها زیاد است. اما هرچقدر میزان فسفر خاک بیشتر کیفیت خاک بیشتر است.

اگر نهال دچار قارچ یا آفات ش بهترین راه‌حل سم پاشی است. همچنین برگ‌هیا آسیب دیده را به سرعت از درخت جدا کنید زیرا سبب آسیب دیدن سایر برگ‌ها می‌شود.

خرید نهال انگور ازبک از نهالستان نهال مشهد

نهالستان نهال مشهد ارائه دهنده انواع نهال مختلف با کیفیت و ارسال به تمامی نقاط کشور است. در صورتی که قصد خرید نهال انگور ازبک را دارید، با مشاوران و کارشناسان کشاورزی ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید