خرید نهال آلبالو

ارقام مختلف نهال آلبالو:

 

  • پیوندی و اصلاح شده(زودبارده) به صورت ریشه لخت و ریشه پر گلدانی

 

  • انواع نهال آلبالو : آلبالو سیگانی – آلبالو فرنگی – آلبالو بوترمو – آلبالو اردی – آلبالو گیسی – آلبالو مجاری

دنبال خرید نهال آلبالو هستی؟

نکات مهم احداث باغ آلبالو:

آب و هوا:

دما، مهم ترین عامل موثر بر توزیع جغرافیایی درختان آلبالو است، به طور کلی درختان در تابستان های طولانی و گرم و یا جایی که درجه حرارت در زمستان برای دوره های کوتاه مدت بالا می باشد رشد خوبی دارند. درجه حرارت بسیار پایین در زمستان ممکن است جوانه ها،شاخه های انتهایی را از بین ببرد.

خاک:

خاکی که برای کاشت نهال آلبالو مناسب است باید سبک باشد و از طرف دیگر زهکشی مناسبی هم داشته باشد. در عین حال، خاک باید رطوبت و مواد معدنی را حفظ کند و ریشه گیاه را در بربگیرد. بهترین نوع خاکی که برای باغ آلبالو بسیار کاربرد دارد خاک لومی لست. تلفیق خاک لومی رسی با خاک برگ و افزودن کود به آن، شرایط ایدهآلی برای رشد آلبالو فراهم می کند.
خاک این گیاه برای تولید محصول باکیفیت و خوب به ترکیبات پتاس احتیاج دارد و از ازت هم برای جلوگیری از سرمازدگی استفاده میکنند.

نور :

فضایی که آلبالو در آن کاشته میشود باید حداقل به مدت ۵ساعت آفتاب بگیرد .کاشت درخت آلبالو در محیطی که نور به آن نمیرسد، باعث میشود گیاه میوه ندهد و یا مزهی آن بسیار ترش شود.

آبیاری:

درختان آلبالو به خاک های غرقاب حساس هستند و نباید بیش از حد آبیاری شوند. نهال های جوان در سال های اول نیاز به آبیاری بیشتر در فصل تابستان دارند ولی درخت بالغ هفته ای یک بار ابیاری بیشتر نیاز ندارند.

 

برای مشاهده و توضیحات ارقام آلبالو بر روی تصاویر زیر کلیک کنید :

آلبالو گیسی

آلبالو فرنگی

آلبالو سیگانی

آلبالو بوترمو(مجاری)

آلبالو اردی

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید