خرید نهال انار

نهال انار

خرید ارقام مختلف نهال انار :

 

  • اصلاح شده(زودبارده) به صورت ریشه لخت و ریشه پر گلدانی

 

  • ارقام نهال انار :انار بجستان – انار رباب نی ریز – انار ساوه – انار فردوس – انار واندرفول آمریکایی – انار پوست سیاه

دنبال خرید نهال انار هستی؟

احداث باغ انار:

آب و هوا:

انار یکي از گیاهان مقاوم به خشکي است ، انار مناسب هوای گرم ومعتدل است وگرمای خشک کویری را به خوبی تحمل می کند. زمین هایی که درمعرض بادهای شدید، خواه بادهای گرم وسوزان و بادهای سرد وسوزان باشند برای کشت انارمناسب نیست.
نیاز سرمایی آن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰درجه حرارت بین صفر تا ۷درجه سانتیگراد تأمین می گردد. درخت انار به سرما حساس است و از سرماهای پایین تر از – ۱۵درجه سانتیگراد در زمستان به شدت خسارت می بیند. معمولا تا -۱۰درجه جوابگو می باشد.

خاک :

ازنظر شرایط خاک، درخت انار قابلیت رویش درانواع خاکها را دارد و نسبت به سایر درختان میوه به محدوده وسیع تری از خاک ها تطابق نشان می دهد .اما خاکهای عمیق رسوبی یا لومی بهترین خاکها برای پرورش انار هستند. اناردرخاکهای پرآهک یا رسی زیاد وزمینهای خیلی مرطوب که زهکشی نشده باشد ، خوب رشد نمی کند کشت انار در خاک های سنگین نیز امکان پذیر است ولی رشد آن به کندی صورت می گیرد، درخت دراین خاکها با زردی و پژمردگی همراه است و اکثرا مبتلا به پوسیدگی طوقه می گردند.

آبیاری:

نهال انارپس ازکاشت، نیازبه آبیاری منظم دارند و برای اینکه ریشه ها به خوبی در زمین مستقر شوند و درختان بتوانند شروع به رشد کنند معمولا تا آغاز بارندگی پاییزه آبیاری به فواصل هر ۷تا ۱۵روز یکبارانجام می شود. از زمان گلدهی تارسیدن میوه انجام آبیاری برای درختان انار ضروری است چراکه شرایط رطوبتی نامنظم علاوه بر ریزش گل ها و تولید میوه های کوچک، موجب افزایش میوه های ترک خورده و نامرغوب می شود و این میوه ها از بازار پسندی خوبی برخوردار نمی باشند.
نکته مهم: زماني که باغ انار رو به خزان مي باشد باید آّبیاري سنگین انجام داد و دیگر تا اواخر اردیبهشت سال بعد نباید آبیاري انجام گیرد که متاسفانه این موضوع توسط اکثر باغداران رعایت نمي شود.
عوامل موثربرترکیدگی میوه انار شامل :
نامنظم بودن دوره آبیاری – بارندگی بی موقع و یا سرد شدن ناگهانی هوا – بادهای شدید وگرم وسوزان – تغییر ناگهانی درجه حرارت

برای مشاهده و توضیحات ارقام نهال انار بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

انار رباب نی ریز

انار ساوه

انار واندرفول

انار بجستان

انار فردوس

انار پوست سیاه

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید